woensdag 24 juni 2015

De Reuzen in Antwerpen



Wat een Reuzen Weekend!
Het gonsde al een tijdje door 't Stad
De Reuzen komen
Spannende telegrams van Oma Reus in onze brievenbus
Een slapende Oma Reus op het Theaterplein
waar Maantje Piet dansjes deed, slaapliedjes zong en een tekening voor Oma af gaf
Ja, De Reuzen domineerden de gesprekken aan tafel in Huize Rot

Samen met Jan zag ik Oma Reus wakker worden
De rush en opwinding die door het publiek ging
Kippenvel en slootjes in onze ogen, werkelijk waar
Mijn Theaterhart maakte een ReuzenSprong

In onze straat was inmiddels een parkeer -en stopverbod
Afzetlinten werden gespannen … zou het?
We speurden naar de geheimzinnige groene kruisjes
die de komst van de Reuzen zou kunnen betekenen
Verschillende Antwerpse vrienden stuurden berichtjes
Hij komt!!
We drentelden alle zes wat onwennig en verhip, zelfs zenuwachtig door het huis

Met z'n allen hingen we uit het raam
zwaaiend naar buren met opgewonden 'zou het' blikken
Het geroezemoes zwol aan en daar kwam Kleine Reus de bocht om
Hij trakteerde ons op een dansje en passeerde vlak langs ons huis
Wat een kado!

De Reuzen sliepen vlak achter ons dus we konden het natuurlijk niet laten
om 's morgens bij het ReuzenOntwaken te zijn
Oma Reus met een Flinke Whiskey en een Dikke Sigaar als ontbijt
Kleine Reus met Chocomelk en Stokbroden

Merci Royal de Luxe, Antwerpen en De Reuzen, ik hoop tot weerziens!

Laatste foto: Jan Van der Perre/Het Nieuwsblad/Gazet van Antwerpen

12 opmerkingen:

Unknown zei

mooi die foto in de krant!

sarah zei

Oh, ik werd er ook zo blij van. En het stukje in de krant (ik kocht eigenlijk het vakantieboek van MmeZsaZsa, maar zag daar plots 'bekenden') heb ik uitgescheurd om in de knutselmap van Olivia (2j.) te bewaren samen met de foto's van afgelopen weekend. Ik hoop dat ze nog eens komen binnen een paar jaar zodat ze er ook échte herinneringen aan kan overhouden net zoals jouw Rotjes nu.

Marije zei

Oooooh die foto van Jan en Maantje Piet, wat mooi!
En die Reuzen Oma ziet er zó lief uit. Dat kan dus, lang zijn en lief, maar dat wist jij natuurlijk al ;)

Vera zei

Wat tof en bijzonder dat jullie dit mochten zien van zo dichtbij!

Gaëtane zei

Zalig :-)

sarah zei

Wat een prachtig verslagje, wat een ontroerende foto's geef je mee als herinneringen aan de reuzen...
Ooit zien jullie ze weer terug, al kan het ook familie zijn, of een olifant of...of...of...
Maar magisch zal het altijd blijven.
x

LEHTI zei

Da's een toffe toestand daar!
Blijven de reuzen daar slapen?
Ben vast van plan Aantwerp te bezoeken deze zomer met de jongens.

Nienke Weick zei

Hoe gaaf he, dat er mensen zijn die reuzen maken.
Lijkt me zoiets moois, om niet alleen de (op)tochten zelf van zo dichtbij mee te maken, maar ook alles eromheen; de voorbereidingen, het rumoer, de slapende oma – geweldig!

Els04 zei

Geweldig he! Merci!

Sigrid zei

Wat mooi en bijzonder moet dat zijn geweest!

confetti lab zei

Wat indrukwekkend! En volgens mij ook erg samenhorrig.
X

miekequilt zei

Wat een geweldig evenement!! Ik had er op een ander blog ook al over gelezen en vind het wonderlijk mooi.